تشکیل پرونده مالیاتی خودکار پذیرندگان حقیقی
اطلاعیه مهم درباره تشکیل پرونده مالیاتی خودکار پذیرندگان حقیقی
در راستای تکالیف قانونی بانک مرکزی در ماده 11 قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان مصوبه مجلس شورای اسلامی به تاریخ ۱۳۹۸/۱۱/۸ مبنی بر الزام اتصال تمامی پایانههای پرداخت الکترونیکی اعم از دستگاههای کارتخوان، درگاههای اینترنتی و غیره به پرونده مالیاتی مودیان، شرکت شاپرک وظیفه شناسایی پایانههای فاقد پرونده مالیاتی و تعیین تکلیف این ابزارهای پرداخت را بر عهده دارد.
در این راستا به اطلاع آن دسته از پذیرندگان شبکه پرداخت کشور که تاکنون در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس https://tax.gov.ir ثبت نام نکردهاند، میرساند، پذیرندگان گروه هدف در فاز اول اجرای طرح، پیامکهای ذیل را از سر شماره “Shaparak” برای ثبتنام خودکار و تشکیل پروند مالیاتی دریافت خواهند کرد:
پیامک اول:
“شما دارای کارتخوان فعال فاقد پرونده مالیاتی بوده و مطابق ماده 11 قانون پایانههای فروشگاهی مشمول تشکیل پرونده مالیاتی هستید.جزئیات کارتخوانهای شما طی پیامک دیگری ارسال میشود. درصورت عدم تطابق اطلاعات با شرکت پرداخت تماس بگیرید.
اطلاعات بیشتر: سایت رسمی شرکت شاپرک
پیامک دوم:
“با کدملی 456*123و کدپستی 456*123 در شرکتهای …(1 کارتخوان و 2 درگاه اینترنتی) به نام شما ثبت شده است.در صورت عدم تمایل به تشکیل پرونده مالیاتی، جهت غیر فعال سازی پایانهها ظرف48 ساعت آینده کد 1234 را به 3000101 ارسال فرمایید.”
در صورت دریافت پیامک اول، بسته به اطلاعات ثبت شده در شبکه پرداخت، یک تا چند عدد از پیامک دوم را دریافت میکنید که در هر پیامک، کد ملی و کد پستی به صورت نهانسازی شده (سه رقم اول و سه رقم آخر) مرتبط با پایانههای پرداخت و همچنین انواع و تعداد پایانههای پرداخت فعال مرتبط با کد ملی و کد پستی ارائه شده است.
در مورد پیامکهای ارسالی نکات ذیل قابل توجه است:
1. پیامکها صرفا برای اشخاص حقیقی ایرانی دارای پایانه پرداخت فعال که فاقد پرونده مالیاتی در کد پستی ثبت شده برای ابزار پذیرش هستند، ارسال میشود بنابراین در صورت عدم تطابق کد ملی یا کد پستی دریافتی با اطلاعات حقیقی کسب و کار از طرف پذیرنده، ظرف مدت یک روز کاری از دریافت پیامک با شرکتهای پرداخت مرتبط تماس بگیرید و مغایرت دادهها را به اطلاع سرویس دهنده برسانید. با توجه به اینکه مبنای تشکیل پرونده، کد ملی پذیرنده در محل مرتبط با کد پستی او است، در صورت دریافت خدمت پرداخت در چند محل/کد پستی متفاوت، برای شخص چند پرونده مالیاتی تشکیل خواهد شد.
2. در ارسال این پیامکها صرفا پایانههای پرداخت فعال سیستمی در نظر گرفته شدهاند بنابر این در صورت اطمینان از غیر فعال بودن ابزارهای پرداخت مورد اشاره یا مغایرت سایر اطلاعات ارائه شده، ظرف مدت یک روز کاری از دریافت پیامک با شرکتهای پرداخت مرتبط تماس بگیرید و مغایرت دادهها را به اطلاع سرویس دهنده برسانید. لازم به ذکر است پایانههای پرداختی که به صورت سیستمی فعال بوده ولی دارای تراکنش نیستند نیز مشمول دریافت این پیامکها و تشکیل پرونده خودکار هستند.
3. در صورت وجود عبارت “و غیره” در متن پیامک دوم در پایان فهرست شرکتهای پرداخت، دارنده کد ملی ارسال شده، دارای پایانههای پرداخت فعال دیگری نیز در محل مرتبط با کد پستی عنوان شده از سایر شرکتهای پرداخت است که به دلیل عدم امکان درج تمامی شرکتها و پایانهها در متن پیامک، ارسال نشدهاند. در این صورت شخص برای دریافت جزئیات سایر پایانههای پرداخت، میتواند با دیگر شرکتهای پرداخت طرف قرارداد خود تماس بگیرد.
4. در صورت عدم تمایل به تشکیل خودکار پرونده، ظرف مدت 48 ساعت از دریافت پیامک، کد چهار رقمی غیرفعال سازی را صرفا از مبدا شماره تلفن همراه دریافت کننده پیامک به شماره 3000101 ارسال فرمایید. در این صورت تمامی پایانههای پرداخت متصل به کد ملی و کد پستی ارسال شده در پیامک، به صورت خودکار غیر فعال شده و شما امکان انجام تراکنش با هیچیک از ابزارهای پرداخت مذکور را نخواهید داشت.
5. طی یک هفته پس از پاسخگویی به پیامک دوم مبنی بر عدم تمایل به تشکیل خودکار پرونده مالیاتی، ممکن است از طرف برخی شرکتهای پرداخت طرف قرارداد، پیرامون موضوع پیامکها، با شما تماس حاصل شود. در این صورت، برای اطمینان از جعلی نبودن تماس و عدم امکان سوء استفاده، اطمینان حاصل فرمایید که شماره تلفن تماس گیرنده متعلق به شرکت پرداخت مورد ادعا است و همچنین اطلاعاتی مطابق با پیامک دریافتی در سمت تماس گیرنده وجود دارد.
جهت مشاهده شماره تلفن شرکتهای ارایه دهنده خدمات پرداخت به لینک ذیل مراجعه فرمایید:
شرکت های PSP
بیشتر بخوانید:
دیدگاه خود را ثبت کنید
Want to join the discussion?Feel free to contribute!